Skoda Fabia Monte Carlo
Skoda Fabia Monte Carlo debiutuje – znamy ceny
Skoda Fabia Monte Carlo symbolizuje rajdowe korzenie czeskiej marki. Jej cechami charakterystycznymi są czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu.
Wersja Monte Carlo jest dostępna z silnikami o mocy od 59 kW (80 KM) do 110 kW (150 KM). Może stanowić ciekawą alternatywę dla klientów wybierających dotychczas wariant Style.
Sportowo-lifestylowy wariant MONTE CARLO ma swój wkład w sukces modelu FABIA już od 2011 roku. Nowa wersja modelu zainspirowana licznymi zwycięstwami marki w legendarnym rajdzie Monte Carlo dołącza do wersji wyposażenia ACTIVE, AMBITION oraz STYLE.
MONTE CARLO może stanowić ciekawą alternatywę dla klientów, którzy dotychczas wybierali wersję STYLE. Oba warianty cechuje bogate wyposażenie standardowe. Wersja MONTE CARLO zapewni sportowe odczucia we wnętrzu, usportowiony wygląd samochodu oraz ciekawe dodatki, takie jak lakier metalizowany w standardzie.
Dostępne opcje układu napędowego obejmują:
- 1.0 MPI (80 KM)
- 1.0 TSI (110 KM)
- 1.5 TSI (150 KM).
Silnik o mocy 80KM dostępny jest z manualną 5-biegową przekładnią. 1.0 TSI jest oferowany zarówno z manualną 6-biegową skrzynią, jak i z automatem DSG. Topowa wersja silnikowa 1.5 TSI dostępna jest wyłącznie z siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią DSG.
Dynamiczne proporcje i emocjonujący design
Skoda Fabia czwartej generacji, zbudowana na modułowej platformie MQB-A0 Grupy Volkswagen, charakteryzuje się dynamicznym i emocjonującym designem. To wrażenie podkreślają detale, takie jak czarna ramka efektownego grilla Skody. Charakterystyczne dla modelu przednie i tylne spojlery, czarny tylny dyfuzor i obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali. Precyzyjnie wycięte reflektory FABIA MONTE CARLO wykonano w technologii LED. Gama wyposażenia standardowego obejmuje również światła przeciwmgielne. Nowa FABIA MONTE CARLO wyjeżdża z fabryki na czarnych, polerowanych 16-calowych obręczach Proxima ze zdejmowanymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi plastikowymi nakładkami. W opcjonalnym wyposażeniu są także: 17-calowe obręcze Procyon, również z nakładkami AERO i błyszczącym czarnym wykończeniem, oraz 18-calowe obręcze kół Libra.
Najlepsza aerodynamika w segmencie
Aktywnie regulowana przesłona chłodnicy w dolnym wlocie powietrza w przednim zderzaku nadaje charakteru. Fabia wyznacza nowy punkt odniesienia w swoim segmencie. Współczynnik oporu powietrza wynosi od 0,28 (cd). Aby jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę, aktywnie regulowane listwy żaluzji chłodzącej zamykają się automatycznie, gdy nie ma potrzeby chłodzenia. Daje to oszczędność paliwa do 0,2 l na 100 km podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h. Na każdy kilometr przejechany z zamkniętą przesłoną, nowa FABIA MONTE CARLO emituje do pięciu gramów mniej CO2. Aby zapewnić wysoki poziom chłodzenia lub uwzględnić krótkie przestoje, system otwiera przesłonę, aby do środka mogła wpłynąć maksymalna ilość powietrza.
Bogate wnętrze
Powiększone wnętrze nowego modelu wyposażono w sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. W standardzie znajduje się trójramienna kierownica wielofunkcyjna, wykończona skórą z eleganckimi przeszyciami. Wnętrze utrzymane jest w znacznej części w kolorze czarnym z odcieniem czerwieni. Podłokietniki na przednich drzwiach i dolną część deski rozdzielczej wykończono wzorem z efektem włókna węglowego. Gama standardowego wyposażenia obejmuje nowe oświetlenie Ambiente LED, które oświetla dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej na czerwono. FABIA MONTE CARLO może być zaopatrzona w wiele funkcji bezpieczeństwa i komfortu, a także w nowoczesny system infotainment.
Cyfrowy zestaw wskaźników i komfortowe rozwiązania
Wersja Monte Carlo to pierwszy model z tego wariantu dostępny z cyfrowym zestawem wskaźników – 10,25-calowym wyświetlaczem. Opcjonalny wirtualny kokpit, jak inaczej określany jest zestaw wskaźników cyfrowych, może wyświetlać: logo stacji radiowych, okładki albumów muzycznych i zapisane zdjęcia rozmówców. Ponadto, mapa może powiększać skrzyżowania i wyświetlać je w osobnym oknie. Inne opcjonalne dodatki obejmują podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną szybę przednią dla większego bezpieczeństwa i komfortu zimą.
Najwyższe standardy bezpieczeństwa
Nowa Skoda Fabia Monte Carlo jest wyposażona w opcjonalną funkcję Travel Assist zapewnia nowoczesne wsparcie podczas jazdy. Jedno dotknięcie przycisku pozwala aktywować kilka systemów asystujących. Przy prędkości do 210 km/h, tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do pojazdów jadących z przodu. Zintegrowany system Lane Assist pomaga utrzymać pojazd na pasie ruchu, wykonując w razie potrzeby nieznaczne korekty kierwonicą. Travel Assist wykorzystuje także funkcję Hands-on Detect, aby sprawdzić, czy kierowca dotyka kierownicy.
System Park Assist pomaga w manewrach parkowania. Asystent działa przy prędkości do 40 km/h, wyświetlając odpowiednie miejsca do parkowania równoległego i zatokowego. W razie potrzeby może przejąć sterowanie kierownicą. Co więcej, system Manoeuvre Assist wykrywa przeszkodę przed lub za samochodem podczas parkowania i automatycznie uruchamia hamulce. Dostępny jest również m.in. system rozpoznawania znaków drogowych oraz standardowy Front Assist, który antycypując wydarzenia na drodze chroni pieszych i rowerzystów.